Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ORLEN S.A.: Powołanie Zarządu na kolejną kadencję (2023-04-27)

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

RB 20:Rada Nadzorcza PKN ORLEN S.A. powołała członków Zarządu Spółki na nową wspólną kadencję

Firma: POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA
Spis treści:
1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO

Raport bieżący nr 20 / 2023
Data sporządzenia: 2023-04-27
Skrócona nazwa emitenta
PKNORLEN
Temat
Rada Nadzorcza PKN ORLEN S.A. powołała członków Zarządu Spółki na nową wspólną kadencję
Podstawa prawna
Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe
Treść raportu:
PKN ORLEN S.A. („Spółka”) informuje, że Rada Nadzorcza Spółki na posiedzeniu w dniu 27 kwietnia 2023 roku powołała do Zarządu PKN ORLEN S.A. następujące osoby:

- Pana Armena Konrada Artwicha na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Adama Buraka na stanowisko Członka Zarządu,
- Panią Patrycję Klarecką na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Krzysztofa Nowickiego na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Roberta Perkowskiego na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Michała Roga na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Piotra Sabata na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Jana Szewczaka na stanowisko Członka Zarządu,
- Panią Iwonę Waksmundzką- Olejniczak na stanowisko Członka Zarządu,
- Pana Józefa Węgreckiego na stanowisko Członka Zarządu,

na wspólną kadencję Zarządu rozpoczynającą się w dniu następnym po dniu wygaśnięcia obecnie trwającej wspólnej kadencji Zarządu Spółki, czyli po dniu odbycia się Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki zatwierdzającego sprawozdanie finansowe za 2022 rok.

Wszystkie powołane dzisiaj osoby pełnią funkcje Członków Zarządu PKN ORLEN S.A. w obecnej kadencji.

Pan Armen Konrad Artwich

Pan Armen Konrad Artwich jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 1 września 2018 roku.
Armen Konrad Artwich jest radcą prawnym. Ukończył z wyróżnieniem studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studia z zakresu finansów i rachunkowości w Szkole Głównej Handlowej. Studiował także prawo spółek i prawo handlowe na University of Sheffield, School of Law. Aplikację radcowską ukończył w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Od stycznia do sierpnia 2018 roku dyrektor Departamentu Prawnego Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wcześniej, w latach 2016–2018, jako zastępca dyrektora Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych Ministerstwa Rozwoju odpowiadał m.in. za projekty legislacyjne z obszaru prawa gospodarczego oraz za nadzór merytoryczny nad Głównym Urzędem Miar oraz Polskim Centrum Akredytacji. Jednocześnie w latach 2016–2018 członek Komisji Nadzoru Finansowego (przedstawiciel ministra właściwego ds. gospodarki).
W latach 2011–2016 zatrudniony w Obszarze Prawnym Banku Zachodniego WBK S.A., gdzie odpowiadał za obsługę prawną bankowości inwestycyjnej w Pionie Global Banking & Markets. Absolwent XVIII Szkoły Liderów Społeczeństwa Obywatelskiego. Za działalność pro publico bono odznaczony m.in. Złotym Krzyżem
Zasługi i nagrodą Fundacji Polcul.
Pełni także funkcję Przewodniczącego Rady Grupy Kapitałowej ORLEN.

Pan Adam Burak

Pan Adam Burak jest Członkiem Zarządu od lutego 2020 roku. W Grupie ORLEN odpowiada za realizację skonsolidowanej strategii komunikacyjnej w obszarze komunikacji korporacyjnej i marketingowej, w tym także za rozwój kanałów komunikacji digitalowej w Polsce i na rynkach zagranicznych. Wcześniej, od lutego 2018 pełnił funkcję Dyrektora Wykonawczego ds. Komunikacji Korporacyjnej, nadzorując realizację strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej Grupy ORLEN oraz budowę struktur i modelu biznesowego agencji mediowej powołanej we współpracy z PZU S.A.
Jest absolwentem stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego, studiów podyplomowych w WSE im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie na kierunku dziennikarstwo i Public Relations, posiada również tytuł MBA.
Wcześniej związany z branżą paliwowo-energetyczną oraz sektorem finansowym. Pełnił m.in. funkcję dyrektora komunikacji i marketingu w największych polskich spółkach, takich jak Grupa Energa, Grupa LOTOS czy PZU S.A, tworząc i wdrażając strategię komunikacji korporacyjnej, marketingowej i sponsoringowej.
Posiada również szerokie doświadczenie w marketingu sportowym i dziennikarstwie. W latach 2012–2016 pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i PR oraz rzecznika prasowego Stadionu Wrocław, natomiast w latach 2008–2012 jako dziennikarz związany był z telewizją Polsat. Pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej
w UNIPETROL A.S., ORLEN Południe S.A. Obecnie Członek Rady Nadzorczej w PZU Zdrowie S.A.
Adam Burak jest jurorem branżowego konkursu Złote Spinacze, członkiem kapituły programu 50 Kreatywnych w Biznesie magazynu BRIEF oraz prelegentem Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Pani Patrycja Klarecka

Pani Patrycja Klarecka jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 24 czerwca 2018 roku. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu w zakresie polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw. Jako Członek Zarządu PKN ORLEN odpowiada m.in. za sprzedaż i rozwój sieci detalicznej. Ponadto nadzoruje działalność CSR, obszar IT oraz bezpieczeństwo infrastruktury i informacji.
W latach 2016–2018 pełniła funkcję prezesa PARP, największej w Polsce agencji rządowej działającej na rzecz rozwoju MŚP.
Ma doświadczenie zawodowe w sektorach: finansowym, medialnym i edukacyjnym, w tym na stanowiskach menedżerskich w takich spółkach, jak: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie (2014–2016), Bank Zachodni WBK (2010–2014), Telewizja Polska (2004–2010), PZU (2002–2004). Wcześniej pracowała m.in. jako wykładowca w Wyższej Szkole Dziennikarskiej w Warszawie i jako konsultant w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
Była przewodniczącą Rady Nadzorczej spółki ORLEN Deutschland GmbH (2018–2019), członkinią rad nadzorczych: Fundacji GPW i IAB Polska oraz członkinią zarządu Fundacji Charytatywnej PZU. Reprezentowała TVP w Crossmedia Group przy Europejskiej Unii Nadawców.

Pan Krzysztof Nowicki

Pan Krzysztof Nowicki jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 1 września 2022 roku. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbył także studia podyplomowe w zakresie prawa spółek na Uniwersytecie Łódzkim.
Posiada tytuł zawodowy radcy prawnego. Laureat nagrody MANAGER AWARD 2018.
Był założycielem i wspólnikiem zarządzającym kancelarii specjalizującej się w obszarze prawa pracy, cywilnego i administracyjnego. W roku 2010 został dyrektorem Departamentu Prawnego w PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. z siedzibą w Bełchatowie, a następnie wiceprezesem zarządu do spraw korporacyjnych i zarządzania majątkiem. W 2016 roku objął stanowisko prezesa Zarządu LOTOS Oil. W latach 2018–2020 dodatkowo pełnił funkcję dyrektora do spraw korporacyjnych Grupy LOTOS S.A., od roku 2020 dyrektor ds. strategii i relacji inwestorskich Grupy LOTOS S.A. Był także przewodniczącym Rady Nadzorczej LOTOS Asfalt, LOTOS Infrastruktura oraz RCEkoenergia. Od stycznia 2021 roku do końca lipca 2022 roku był wiceprezesem zarządu ds. fuzji i przejęć Grupy LOTOS S.A.

Pan Robert Perkowski

Pan Robert Perkowski jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 3 listopada 2022 roku. Menedżer, samorządowiec i doktor nauk ekonomicznych. Przewód doktorski zrealizował w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk. Absolwent Wydziału Marketingu i Zarządzania oraz Wydziału Finansów i Bankowości w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie. Ukończył również studia podyplomowe z Analityki Zarządzania w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”. Jest autorem kilkunastu artykułów naukowych poruszających tematykę wirtualizacji przedsiębiorstw.
Od 18 marca 2019 roku Wiceprezes Zarządu ds. Operacyjnych PGNiG. Ekonomista o wieloletnim doświadczeniu zarządczym w różnorodnych instytucjach. W latach 2019–2020 pełnił funkcję Członka Zarządu w PGNiG Upstream Norway AS. W 2019 roku był Członkiem Rady Nadzorczej w INOVA Centrum Innowacji Technicznych. Z kolei w latach 2006–2018 piastował urząd Burmistrza Miasta Ząbki, a od 2017 roku zajmował stanowisko Prezesa Zarządu Związku Samorządowców Polskich. Przedtem, od 2002 roku pracował w Resorcie Sprawiedliwości, gdzie odpowiadał za plany finansowe w zakresie płac Służby Więziennej. Świadczył także usługi szkoleniowe oraz piastował inne funkcje publiczne.
Robert Perkowski pełni również następujące funkcje: Przewodniczącego Rady Nadzorczej w konsorcjum Krajowa Grupa Spożywcza, Członka Rady Nadzorczej EuRoPol GAZ, Prezesa Zarządu Izby Gospodarczej Gazownictwa, Przewodniczącego Rady Nadzorczej PGNiG Gaz TUW.

Pan Michał Róg

Pan Michał Róg jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 1 września 2018 roku. Sprawuje nadzór nad obszarami: handlu hurtowego produktami rafineryjnymi, handlu produktami petrochemicznymi, logistyki, zarządzania łańcuchem dostaw i zakupów. Jest absolwentem Akademii Ekonomicznej w Krakowie na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Canadian International Management Institute and Harvard Business School. Ukończył Program Executive MBA organizowany przez Politechnikę Krakowską i Central Connecticut State University.
Ma ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w firmie TELE-FONIKA KABLE S.A., gdzie pracował jako: Wiceprezes ds. Sprzedaży – Sektor Dystrybucja i Energetyka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju Produktu Średnich i Wysokich Napięć, Dyrektor ds. Sprzedaży na Rynku Bałkańskim, Dyrektor ds. Handlu Krajowego, Dyrektor Biura Rynku Krajowego.
Od marca 2018 do sierpnia 2018 roku był Członkiem Zarządu ds. Handlowych ORLEN OIL Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Od kwietnia do sierpnia 2018 roku sprawował również funkcję Członka Zarządu Paramo a.s. z siedzibą w Pardubicach w Czechach.
Od 1 grudnia 2020 roku pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej Energa S.A., rezygnując z niej z upływem dnia 22 lutego 2023 roku.

Pan Piotr Sabat

Pan Piotr Sabat jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 1 marca 2022 roku. Sprawuje nadzór nad obszarami realizacji inwestycji majątkowych, rozwoju technologii, techniki.
Z wykształcenia prawnik i ekonomista z doświadczeniem zawodowym obejmującym różne obszary zarządcze i nadzorcze przedsiębiorstw i funkcje m.in. Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Link 4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., Członka Rady Nadzorczej i Komitetu Audytu Mostostal Płock S.A., Dyrektora ds. Prawnych w strukturze corporate FM Logistic z odpowiedzialnością za obsługę prawną, ubezpieczeniową, zarządzanie ryzykiem oraz bezpieczeństwem, szefa działu prawnego GEFCO Group na Polskę.
Absolwent studiów prawniczych na WPiA Uniwersytetu Łódzkiego, studiów doktoranckich z prawa w INP Polskiej Akademii Nauk, studiów doktoranckich z ekonomii w INE Polskiej Akademii Nauk, studiów Executive MBA – wspólny program INE PAN oraz Vienna Institute for International Economic Studies w Wiedniu (WIIW), studiów podyplomowych z zarządzania i audytu na Uniwersytecie Jagiellońskim, studiów podyplomowych z windykacji należności w Szkole Głównej Handlowej oraz studiów podyplomowych z negocjacji i mediacji na Uniwersytecie SWPS.
Posiada również doświadczenie dydaktyczne zdobyte w związku z prowadzeniem zajęć na studiach MBA w Collegium Humanum – Szkole Głównej Menedżerskiej w Warszawie oraz w Akademii Sztuki Wojennej, a także na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Zarządzania i Prawa w Warszawie.

Pan Jan Szewczak

Pan Jan Szewczak jest prawnikiem, analitykiem gospodarczym i ekspertem z zakresu finansów, prawa finansowego, bankowości oraz makroekonomii.
Ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, a także studium doktoranckie w Zakładzie Finansów i Prawa Finansowego. Odbył również staże naukowe w Amsterdamie i Pradze. Przez wiele lat był pracownikiem naukowym i wykładowcą Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej (Vistula). Ma bogate doświadczenie w sektorze finansowym. Zasiadał w Zarządzie Spółki PZU Tower, był głównym ekonomistą Kasy Krajowej SKOK, a także posłem VIII kadencji Sejmu RP, przewodniczącym Podkomisji Stałej ds. Instytucji Finansowych oraz wiceprzewodniczącym Sejmowej Komisji Finansów Publicznych i członkiem Komisji Cyfryzacji.
Jest publicystą ekonomicznym i autorem wielu opinii oraz ekspertyz dotyczących procesów gospodarczych i przekształceń własnościowych. W kręgu jego zainteresowań znajduje się historia gospodarcza oraz procesy prywatyzacyjne w Polsce i za granicą.

Pani Iwona Waksmundzka-Olejniczak

Pani Iwona Waksmundzka-Olejniczak jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN od 3 listopada 2022 roku. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami i strukturami korporacyjnymi, w szczególności w sektorze energetycznym, w tym oil&gas oraz w sektorze bankowym. Dysponuje dogłębną wiedzą w zakresie zasad funkcjonowania rynku kapitałowego, corporate governance, zarządzania dużymi projektami oraz budowania i wdrażania strategii spółek.
Od 9 kwietnia 2022 roku Prezes Zarządu PGNiG. Dzięki podjętym przez nią działaniom PGNiG podpisało szereg kontraktów z dostawcami gazu z Norweskiego Szelfu Kontynentalnego, w tym długoterminowy kontrakt z Equinor na kupno 2,4 mld m sześc. gazu rocznie. Nadzorowała proces połączenia PGNiG z PKN ORLEN, który doprowadziła do finalizacji zgodnie z przyjętym harmonogramem. Proces był realizowany z poszanowaniem interesów wszystkich interesariuszy i w pełnym dialogu ze stroną społeczną, czego efektem było podpisanie przez PGNiG, PKN ORLEN i związki zawodowe w PGNiG porozumienia potwierdzającego uprawnienia pracowników Spółki po fuzji.
Od 16 lipca 2021 roku do 8 kwietnia 2022 roku pełniła funkcję Prezesa Zarządu ENERGA, spółki należącej do Grupy ORLEN. Nadzorowała całą Grupę Kapitałową Energa oraz kluczowe projekty inwestycyjne. Koordynowała wdrażanie nowej strategii Grupy Energa ze szczególnym uwzględnieniem celów transformacji
energetycznej oraz procesem integracji z Grupą ORLEN.
Z PKN ORLEN związana od lutego 2018 roku, gdzie najpierw jako Dyrektor Biura Relacji Inwestorskich, a następnie od lutego 2019 roku jako Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich była odpowiedzialna m.in. za opracowanie i realizację strategii PKN ORLEN, strategii dekarbonizacji, strategii wodorowej oraz nadzór nad realizacją projektów strategicznych w całej grupie kapitałowej. Była autorką pierwszego na polskim rynku kapitałowym programu lojalnościowego dla inwestorów indywidualnych „ORLEN w portfelu”.

Pan Józef Węgrecki

Pan Józef Węgrecki jest Członkiem Zarządu PKN ORLEN S.A. od 23 marca 2018 roku. W okresie od 5 lutego do 23 marca 2018 roku był Członkiem Rady Nadzorczej delegowanym do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów PKN ORLEN.
Jest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie – Wydział Maszyn Górniczo-Hutniczych.Posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek Skarbu Państwa.
W latach 1978–1990 pracował w Zakładzie Remontowym Energetyki Kraków, gdzie pełnił funkcję Dyrektora ds. Technicznych (Członka Zarządu). Następnie w latach 1990–1993 w Spółce Pracowniczej REMAK Opole na stanowisku Wiceprezesa spółki. Od kwietnia 1993 do czerwca 2017 roku pełnił funkcję Prezesa, Członka Zarządu Spółki REMAK – KRAK Sp. z o.o. W 2017 roku został mianowany Wiceprezesem Zarządu w spółce ENERGA Wytwarzanie S.A., gdzie odpowiadał za zarządzanie w zakresie eksploatacji turbin wodnych, wiatrowych, farm fotowoltaicznych, kogenerację, elektrownie węglowe oraz działalność w zakresie innowacji, pozyskiwania dla spółki aktywów ciepłowniczych i wyznaczania kierunków rozwoju. Od 5 lutego 2018 roku delegowany do czasowego wykonywania czynności Członka Zarządu ds. Inwestycji i Zakupów w PKN ORLEN S.A., po czym w kwietniu został powołany na Członka Zarządu ds. Operacyjnych.
Interesuje się monitorowaniem i analizą najnowszych rozwiązań technicznych w zakresie energetyki – alternatywnymi źródłami energii i możliwościami ich wdrażania w przemyśle. Jest odznaczony: Galicyjską Wielką Nagrodą Budownictwa za wkład w rozwój budownictwa; Odznaką Honorową za zasługi dla budownictwa; Złotym Medalem za długoletnią służbę; Odznaką Honoris Gratia – za działalność charytatywno-społeczną, Medalem Stulecia Odzyskanej Niepodległości.

Każdy z powołanych Członków Zarządu złożył pisemne oświadczenie, że nie wykonuje innej działalności będącej konkurencyjną wobec PKN ORLEN S.A., ani też nie jest wspólnikiem konkurencyjnych spółek cywilnych, osobowych, kapitałowych, nie uczestniczy w innych konkurencyjnych osobach prawnych jako członek ich organów.

Powołani oświadczyli również, że nie figurują w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1500 z późn. zm.).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

PKN ORLEN Supervisory Board appointed Members of the Company’s Management Board for the new joint term of office
Regulatory announcement no 20/2023 dated 27 April 2023

PKN ORLEN S.A. (“Company”) announces that the Company’s Supervisory Board following its meeting on 27 April 2023, appointed following persons to the Company’s Management Board:

- Mr Armen Konrad Artwich to the position of Member of the Management Board,
- Mr Adam Burak to the position of Member of the Management Board,
- Ms Patrycja Klarecka to the position of Member of the Management Board,
- Mr Krzysztof Nowicki to the position of Member of the Management Board,
- Mr Robert Perkowski to the position of Member of the Management Board,
- Mr Michał Róg to the position of Member of the Management Board,
- Mr Piotr Sabat to the position of Member of the Management Board,
- Mr Jan Szewczak to the position of Member of the Management Board,
- Mrs Iwona Waksmundzka-Olejniczak to the position of Member of the Management Board,
- Mr Józef Węgrecki to the position of Member of the Management Board,

for the common term of office, starting from the day coming after the day of termination of the current common term of office of the Company’s Management Board, i.e. after the day of the Ordinary Shareholders Meeting that will approve financial statement for 2022.

All persons appointed today hold the position of Members of PKN ORLEN Management Board in the current term of office.

Mr Armen Konrad Artwich

Mr Armen Konrad Artwich has been a member of the PKN ORLEN Management Board since September 1st 2018.
Armen Konrad Artwich is a legal counsel. Mr Artwich graduated with honours from the Faculty of Law and Administration at the University of Warsaw, as well as from the Warsaw School of Economics (finance and accounting). He also studied corporate law and commercial law at the University of Sheffield, School of Law. He completed his legal counsel apprenticeship at the Warsaw Bar Association.
From January to August 2018, Mr Artwich served as Head of the Legal Department of the Chancellery of the Prime Minister. Earlier, between 2016 and 2018, as Deputy Director of the Department for Improvement of Economic Regulations of the Ministry of Development, Mr Artwich was responsible, among others, for legislative projects in the area of economic law and for supervision of the Central Office of Measures and the Polish Centre for Accreditation.
At the same time, in 2016-2018, Mr Artwich served as member of the Polish Financial Supervision Authority (a representative of the minister in charge of economy).
Between 2011 and 2016, he worked at the Legal Area of Bank Zachodni WBK S.A., where he was in charge of legal services for investment banking in the Global Banking & Markets Division. A graduate of the 18th School of Civil Society Leaders. For his pro publico bono activity, he received, among other distinctions,
the Gold Cross of Merit and the Polcul Foundation award. Armen Artwich also serves as Chairman of the ORLEN Group Board.

Mr Adam Burak

Mr Adam Burak has been a member of the PKN ORLEN Management Board since February 2020. At the ORLEN Group, he is responsible for the implementation of a consolidated corporate and marketing communication strategy, including the advancement of digital communication channels in Poland and abroad. In February 2018, he was appointed Executive Director for Corporate Communication, supervising the implementation of the ORLEN Group’s external and internal communication strategy, as well as the development of the organisational structure and business model for a media agency established in partnership with PZU S.A.
He holds a degree in International Relations from the University of Wrocław and an MBA degree. He completed a postgraduate course in Journalism and Public Relations at the Tischner European University in Kraków.
Prior to that, he had worked in the fuel and energy industry as well as the financial sector. His roles included that of Communication and Marketing Director at the largest Polish companies, such as Grupa Energa, Grupa LOTOS and PZU S.A., creating and implementing corporate, marketing and sponsorship communication strategies.
He also has extensive experience in sports marketing and journalism. In 2012–2016, he was Marketing and PR Director as well as press officer for the Wrocław Stadium, and from 2008 to 2012 he worked as a journalist for Telewizja Polsat. He served as a Member of the Supervisory Board of UNIPETROL A.S. and ORLEN Południe S.A. He serves on the Supervisory Board of PZU Zdrowie S.A.
He is a jury member for the Gold Paperclips industry competition, a member of the judging panel for the 50 Most Creative People in Business programme organised by the BRIEF magazine, and a speaker at the Public Relations Professionals Congress.

Ms Patrycja Klarecka

Ms Patrycja Klarecka has been a member of the PKN ORLEN Management Board since June 24th 2018. She graduated from the Poznań.
University of Economics and Business in Economic Policy and Corporate Strategy. As member of the PKN ORLEN Management Board, she has been responsible, among others, for retail sales and retail chain development. Her remit covers CSR, IT, as well as infrastructure and information security.
In 2016–2018, Patrycja Klarecka served as President of the Polish Agency for Enterprise Development (PARP), Poland’s largest government agency supporting the development of SMEs. Patrycja Klarecka has professional experience in the financial, media and education sectors, including in managerial roles at The Warsaw Stock Exchange (2014–2016), Bank Zachodni WBK (2010–2014), Telewizja Polska (2004–2010),
and PZU (2002–2004). Earlier in her career, she was a lecturer at the Melchior Wańkowicz School of Journalism in Warsaw and a consultant at the Poznań School of Banking.
She chaired the Supervisory Board of ORLEN Deutschland GmbH (2018–2019), served on the Supervisory Boards of the WSE Foundation and IAB Polska and on the Board of the PZU Charitable Foundation. She represented the Polish Television in the Crossmedia Group at the European Broadcasting Union.


Mr Krzysztof Nowicki

Krzysztof Nowicki was appointed to the PKN ORLEN Management Board on September 1st 2022.
Graduate of the Faculty of Law and Administration of the Adam Mickiewicz University of Poznań. He has also completed postgraduate studies in company law at the University of Łódź. He holds the professional title of legal counsel. Winner of MANAGER AWARD 2018.
He was the founder of and partner in a law firm specialising in labour, civil and administrative law.
In 2010, he became Head of the Legal Department of PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. of Bełchatów, and then Management Board Vice President for Corporate Affairs and Asset Management.
In 2016, he took over as CEO of LOTOS Oil. In 2018-2020, he additionally served as Head of Corporate Affairs at Grupa LOTOS S.A. and since 2020 – Head of Strategy and Investors Relations at Grupa LOTOS S.A. He was also Chairman of the Supervisory Board of LOTOS Asfalt, LOTOS Infrastruktura and RCEkoenergia.
From January 2021 to the end of July 2022, he was Management Board Vice President for Mergers and Acquisitions at Grupa LOTOS S.A.

Mr Robert Perkowski

Robert Perkowski was appointed to the PKN ORLEN Management Board on November 3rd 2022.
Manager, member of the local government and holder of PhD in Economics. His PhD programme was conducted at the Institute of Economics of the Polish Academy of Sciences. He graduated from the Marketing and Management Department and the Finance and Banking Department at the Independent University of Business and Public Administration in Warsaw. He also completed post-graduate studies in Management Analytics at the ORGMASZ Institute of Organisation and Management in Industry. He authored more than a dozen research articles devoted to enterprise virtualisation.
As of March 18th 2019, Vice President in charge of Operations at PGNiG. An economist with long-standing management experience gained in various institutions.
In 2019 and 2020, he served as Member of the Management Board of PGNiG Upstream Norway AS. In 2019, he served as Member of the Supervisory Board of INOVA Centrum Innowacji Technicznych. In 2006–2018, he served as the Mayor of Ząbki and since 2017 has been the President of the Management Board
of the Polish Local Government Union. Prior to 2002, he worked at the Ministry of Justice, where he was responsible for financial payroll plans for the prison service.
He also provided training services and served in other public capacities.
Robert Perkowski is also holding the following positions: Chairman of the Supervisory Board of Krajowa Grupa Spożywcza, Member of the Supervisory Board of EuRoPol GAZ, President of the Management Board of the Chamber of Gas Industry, Chairman of the Supervisory Board of PGNIG Gaz TUW.

Mr Michał Róg

Mr Michał Róg has been a member of the PKN ORLEN Management Board since September 1st 2018. He oversees the areas of wholesale trade in refinery products, trade in petrochemical products, logistics, supply chain management, and procurement.
Michał Róg is a graduate of the Cracow University of Economics, where he majored in management and marketing, and of the Canadian International Management Institute and Harvard Business School. He has completed the Executive MBA programme run jointly by the Cracow University of Technology and Central Connecticut State University.
Mr Róg has over 20 years of professional experience gained working for TELE-FONIKA KABLE S.A., where he served as: Vice President for Sales – Distribution and Power Generation Sector, Director for Sales and Development of High and Medium Voltage Products, Director for Sales on the Balkan Market, Director for Sales in the Home Market, and Head of the Home Market Office.
From March to August 2018, he was a Management Board Member for Trade at ORLEN OIL Sp. z o.o. of Kraków. From April to August 2018, he was additionally a Management Board Member at Paramo a.s. based in Pardubice, the Czech Republic.
He was a member of the Supervisory Board of Energa S.A. from December 1st 2020 until his resignation on February 22nd 2023.

Mr Piotr Sabat

Mr Piotr Sabat has been a Member of the PKN ORLEN Management Board since March 1st 2022. He is responsible for the investment, process development, and technology functions.
A lawyer and economist with a breadth of experience in various corporate management and supervisory areas, he has served in a number of senior corporate roles, including as Deputy Chair of the Supervisory Board and Audit Committee of Link 4 Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., Member of the Supervisory Board and Audit Committee of Mostostal Płock S.A., General Counsel at FM Logistic responsible for the legal, insurance, and risk and safety management functions, and Head of the Legal Department at GEFCO Group for Poland.
He is a graduate of the Faculty of Law and Administration of the University of Łódź and has completed various other university programmes and courses, including the PhD in law programme at the Institute of Political Studies of the Polish Academy of Sciences, the PhD in economics programme at the Institute of Economics of the Polish Academy of Sciences, the Executive MBA programme run jointly by the Institute of Economics of the Polish Academy of Sciences and the Vienna Institute for International Economic Studies of Vienna, a postgraduate course in management and audit at the Jagiellonian University, a postgraduate course in debt collection at the Warsaw School of Economics, and a postgraduate course in negotiation and mediation at the SWPS University.
Mr Sabat also has teaching experience, having lectured to participants in the MBA programme at Collegium Humanum – Warsaw Management University, students at the War Studies Academy, and postgraduate students at the Helena Chodkowska University of Technology and Economics of Warsaw.

Mr Jan Szewczak

Mr Jan Szewczak is a lawyer, business analyst and an expert in finance, financial law, banking and macroeconomics.
He graduated from the Faculty of Law and Administration of the University of Warsaw and completed doctoral studies at the Department of Finance and Financial Law. He also completed academic internships in Amsterdam and Prague. For many years Mr Szewczak had been a faculty member and a lecturer at the Faculty of Law and Administration of the University of Warsaw and the Vistula University.
He has gained extensive experience in the financial sector. He has sat on the Management Board of PZU Tower, served as Chief Economist of Kasa Krajowa SKOK (credit union), Member of the Sejm (lower chamber of the Polish Parliament) of the 8th term, Chairman of the Standing Subcommittee on Financial Institutions, and Deputy Chairman of the Public Finance Committee and member of the Digitisation Committee of the Parlament.
He is an economic journalist and the author of numerous opinions and expert reports on business processes and ownership transformations. Its interests include economic history and privatisation processes in Poland and abroad.

Ms Iwona Waksmundzka-Olejniczak

Ms Iwona Waksmundzka-Olejniczak was appointed to the PKN ORLEN Management Board on November 3rd 2022.
She has many years’ experience in managing large teams and corporate structures, particularly in the energy sector, including oil and gas, and the banking sectors. She has an in-depth knowledge of capital markets, corporate governance, large project management, and corporate strategy development and implementation.
Since April 9th 2022, President of the PGNiG Management Board. Thanks to her efforts, PGNiG signed several contracts with gas suppliers from the Norwegian Continental Shelf, including a long-term contract with Equinor for the purchase of 2.4 billion cubic meters of gas annually. Under her supervision, the merger between PGNiG and PKN ORLEN was successfully finalized in accordance with the adopted timetable. Throughout the process, all stakeholders' interests were taken into account, and the social partners, including trade unions and employee representatives, were fully engaged in dialogue. As a result, PGNiG, PKN ORLEN, and the trade unions at PGNiG signed an agreement confirming the rights of the company's employees after the merger.
From July 16th 2021 to April 8th 2022 she served as President of the Management Board of ENERGA S.A., an ORLEN Group company. She supervised the entire Energa Group and its key projects. She coordinated the implementation of the Energa Group’s new strategy, with a special focus on energy transition goals and
integration with the ORLEN Group.
She joined PKN ORLEN in February 2018, first serving as Head of the Investor Relations Office and from February 2019 as Executive Director of Strategy, Innovation and Investor Relations responsible for the development and implementation of PKN ORLEN’s strategy, decarbonisation strategy, hydrogen strategy and supervision of strategic projects across the Group. She was responsible for creating the "ORLEN in Portfolio" loyalty programme, which was the first of its kind for retail investors on the Polish capital market.

Mr Józef Węgrecki

Mr Józef Węgrecki has been a member of the PKN ORLEN Management Board since March 23rd 2018.

From February 5th to March 23rd 2018, he was a Member of the Supervisory Board delegated to temporarily perform the duties of a Member of the PKN ORLEN Management Board responsible for Investment and Procurement. He is a graduate of the AGH University of Science and Technology in Kraków, Faculty of Mining and Metallurgical Machines. He holds qualifications to serve on the supervisory boards of companies
in which the Polish State Treasury has interests.
In 1978–1990, Mr Węgrecki worked at Zakład Remontowy Energetyki Kraków, where he held the position of Member of the Management Board, Chief Technical Officer. In 1990–1993, he served at employee-owned company Remak Opole as its Vice President. From April 1993 to June 2017, he was President and Member of the Management Board of Remak-Krak Sp. z o.o.
In 2017, Mr Węgrecki was appointed Vice President of the Management Board of Energa Wytwarzanie S.A., where his management responsibilities covered water and wind turbine operation, photovoltaic farms, cogeneration and coal-fired power plants, innovation, heating asset acquisitions and setting development
directions. On February 5th 2018, Mr Węgrecki was delegated to temporarily serve as Member of the PKN ORLEN Management Board for Investment and Procurement, and then in April he was appointed Member of the Management Board, Chief Operating Officer.
He is interested in monitoring and analysing the latest technical solutions in the field of power generation: alternative energy sources and their potential industrial applications. Mr Węgrecki has received a number of awards, including the Galicia Construction Grand Award for his contribution to the advancement of the construction industry, a Badge of Merit for exceptional services to the construction industry, a Gold Medal for long service, an Honoris Gratia badge for charity and community service, and a Medal of the 100th Anniversary of Poland Regaining Independence.

Each of the appointed Members of the PKN ORLEN Management Board submitted a written statement that they are not engaged in any other activity that is competitive to PKN ORLEN S.A., nor are they partners in any competitive civil, partnership or capital companies, and are not involved in other competitive legal entities as a member of their governing bodies. The appointed also declared that they are not listed in the Register of Insolvent Debtors kept pursuant to the Act of 20 August 1997 on the National Court Register.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2023-04-27 Iwona Waksmundzka-Olejniczak Członek Zarządu
2023-04-27 Robert Śleszyński p.o. Dyrektor Wykonawczy ds. Strategii i Innowacji oraz Relacji Inwestorskich

Cena akcji Pknorlen

Cena akcji Pknorlen w momencie publikacji komunikatu to 63.42 PLN. Sprawdź ile kosztuje akcja Pknorlen aktualnie.

W tej sekcji znajdziesz wszystkie komunikaty ESPI EBI Pknorlen.


Komunikaty ESPI

Komunikaty ESPI

ESPI - Komunikaty spółek


Reklama